Spam mail komt nooit meer binnen

Deel dit artikel

,

Vraag:

Sinds ik ben overgestapt van mijn oude Macbook naar deze nieuwe Macbook Air ontvang ik van mijn provider (KPN) geen enkel spambericht meer. Het algoritme bij KPN verklaart ook alle soorten nieuwsbrieven tot spam vanwege groter aantal geadresseerden daarin. Mijn oude Macbook kreeg die wel binnen.
Apple support gebeld: dat ligt aan KPN. KPN gebeld, dat ligt aan je Macbook want wij maken bij het toezenden geen onderscheid tussen wel/niet spam.
HELP. Wie weet de oplossing?

Antwoord:

Hallo Stef, ik adviseer je de mail opnieuw te configureren.
Instellingen moeten nu zijn:POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet mail wachtwoord.

Reactie:

Het spijt me Jan, maar het zit anders:
Je stelde voor om Mail opnieuw te configureren met alles gericht op HCC en een HCC-mailadres, maar:
ik heb helemaal geen mailadres bij de HCC, mijn mailadres is s.engeringhetnet.nl. HetNet is onderdeel van KPN. Het lijkt mij dus dat mijn Mail dus op KPN geconfigureerd moet zijn...

Antwoord:

Ieder HCC lid heeft ook een HCC email, maar die gebruik je dus niet.
Informatie hoe je je KPN mail moet configureren, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Anders dan via google: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Actueel

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!seniorenacademie

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden